بیل مکانیکی کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو


شرح پروژه

بیل مکانیکی :

بنا به تعریف ویکی پدیا :” بیل مکانیکی از ماشین‌های سنگین عمرانی و مهندسی است که شامل بازوی مفصلی (دکل و استیک) ، باکت و کابین گردان (فیرو) در قسمت بالا و زنجیر یا چرخ لاستیکی در زیر می‌باشد. این ماشین ارتقاء یافتهٔ بیل‌های بخار است.”

از مزیت های های پرکاربرد این ماشین سنگین امکان نصب نصب چکش (پیکور) ، مته ، سنگ جت ، قیچی فلزبر ، چنگک ، گراپ و دیگر ادوات می باشد . نصب چک بر روی دستگاه برای مکان هایی که امکان استفاده از مواد منفجره و کمپرسور جهت تخریب سطوح و حجم‌های سنگی یا بتنی بسیار مفید و مثمر ثمر می باشد .

نکات مهم در نگهداری و بالا بردن عمر دستگاه :

  •  تمیزی دندانه های بیل در بارگیری با کیفیت بسیار موثر است.
  •  با جام نباید به سطوح سخت ضربه زد .
  • انتخاب بیل مناسب و اندازه صحیح ماشین با توجه به نوع خاک ، شرایط کارگاهی ، زاویه گردش ، زهکشی ، دسترسی به محل کار ، سطح کار و مدل حفاری

لودر یا بیل مکانیکی ؟

برای خاک‌های نرم و با حجم زیاد لودر وسیله مقرون به صرفه تری است چرا که بیل مکانیکی دارای حجم کم باکت بوده و هزینه‌های نگهداری آن بسیار بالا می باشد ، اما برای کارهای شهری و شهرسازی که ضریب امنیت بالا حرف اول را می زند به دلیل امکان رانش ساختمان‌های اطراف استفاده ی از بیل مکانیکی منطقی تر می باشد .

کاربرد بیل مکانیکی :

از بیل مکانیکی در برف روبی ، حفر کانال یا گودال ، حمل مواد ، لایروبی رودخانه ها ، گودبرداری برای ساختمان ، خاکبرداری ، معدنکاری و … استفاده می شود .

شرکت آبادگران معدن نگین با مدیریت جواد سبحانی ، آماده عقد قرارداد جهت انجام پروژه های عمرانی ، تعمیر تخصصی و سرویس بیل مکانیکی ، اجاره بیل مکانیکی و سایر ادوات دستگاه های حفاری و صنعتی و معدنی می باشد .

انواع بیل مکانیکی با توجه به کاربرد و شکل ظاهریشان عبارتند از :

بکهولودر(backhoe loader) :  ترکیبی از لودر و بیل مکانیکی می باشد. به این صورت که یک لودر در جلو و یک بیل در عقب دارد و جهت انجام پروژه های سبک خاکبرداری یا لوله گذاری کانال های کوچک به کار می رود .

دراگ لاین یا بیل کششی : این مدل را با نام های بیل مکانیکی با جام معکوس و کج بیل نیز می شناسیم . از بخش های اطاقک فرمان ، جرثقیل ، جام بیل کششی ، کابلهای لازم جهت کنترل قسمت های گوناگون تشکیل شده است . برای حفاری ، خاکبرداری پی و مکان هایی که فضای کار محدود است همچنین برای انجام فعایت های گوناگون در سطوح بسیار بالاتر و بسیار پایین تر از سطح اتکاء خود کاربرد دارد .

بیل های جام جلو یا shovel : در شاول ها ، موقعیت قرارگیری جام تقریبا مانند جام لودر ها به سمت آسمان می باشد و در مجموع از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به لودر دارد البته با کارایی کمتری نسبت به آن ولی مانند لودر محدودیت ارتفاع ندارد. در حفاری زمین های سخت و بارگیری کامیون کاربرد دارد.

بیل های عنکبوتی یا قدم زن : این بیل ها جهت کار در زمین های صخره ای طراحی شده بود اما به دلایل سخت بودن رانندگی با این نمونه بیل های مکانیکی ، بالا بودن هزینه تولید و نگهداری استفاده از آن در پروژه ها چندان با استقبال مواجه نشد .

یل مکانیکی با سیستم کابلی : این بیل ها از یک اطاقک گردان که بر روی چرخ ها قرار دارد تشکیل شده است و دارای دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشد .

بیل منقاری (چنگک) : کلامشل ها یا بیل های منقاری بر اساس سیستم هدایتشون به انواع کلامشل های کابلی ، هیدرولیکی و تلاسکوپی تقسیم بندی می شوند . بر اساس شاسی به چرخ لاستیکی و زنجیری و بر اساس جام به انواع چنگک لجن ، چنگک شن ، چنگک کاکتوس و چنگک حفاری های سنگین دسته بندی می شوند . موارد استفاده از این بیل ها در حمل و انتقال بار و حفاری های به صورت قائم ، عملیات لایروبی و حمل و جا به جایی مصالحی هم چون ماسه ، شن ، ذغال سنگ سنگ های شکسته و … می باشد .

بیل مکانیکی با جام معکوس : در ایننوع بیل جام بیل به صورت وارونه نسبت به سطح زمین بوده و برای حفاری ترانشه ، خاکبرداری پی و در مواردی که فضای کار محدود است ، مناسب می باشد .

انواع بیل مکانیکی با توجه نوع چرخ عبارتند از :

بیل مکانیکی چرخ زنجیری : برای جا به جایی وسایل سنگین و در جهت حفاری های بزرگ استفاده می شود . موتور آن قدرت بالایی دارد و به دلیل داشتن زنجیری پهن بر روی چرخ ها به راحتی در سطوح شیب دار ، لغزنده و پر از شن نرم و یا سنگ حرکت می کند.

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی : از آن جا که این مدل از سرعت حرکت بیش تری نسبت به سایر مدل ها برخوردار می باشد از آن در عملیات ساختمان سازی و راهسازی استفاده می شود.

انواع مارک های بیل مکانیکی موجود در بازار :

  • بیل مکانیکی کوماتسو

  • بیل مکانیکی کاترپیلار

  • بیل مکانیکی هیتاچی

  • بیل مکانیکی دوسان

  • بیل مکانیکی ولوو

  • بیل مکانیکی دوزان

بیل مکانیکی کوماتسو و کاترپیلار از جمله مارک های رایج در بازار هستند که با توجه به نوع استفاده و نیاز شما در پروژه ، چنانچه نیاز به حفاری عمیق دارید کاترپیلار گزینه مناسبی است اما جهت جابه جایی حجم زیاد خاک یا شعاع حرکت بیل زیاد استفاده از بیل مکانیکی کوماتسو توصیه می شود .

 

بیل مکانیکی کوماتسو

بیل مکانیکی کوماتسو

 

مجموعه ی ما عرضه کننده انواع بیل مکانیکی کوماتسو نو و کارکرده : بیل مکانیکی PC220  کوماتسو ، بیل مکانیکی PC300  کوماتسو ، بیل مکانیکی PC400  کوماتسو ، PC600  کوماتسو ، PC750  کوماتسو ، PC800  کوماتسو و بیل مکانیکی PC1250  کوماتسو می باشد .