دریل واگن هیدرولیک و کاربردهای آن

دریل واگن هیدرولیک و کاربردهای آن


شرح پروژه

دریل واگن هیدرولیک | دریل واگن پنوماتیک یا دریل واگن بادی

شرکت آبادگران معدن نگین با مدیریت جواد سبحانی در زمینه خرید ، فروش ، تعمیرات و تامین قطعات انواع دریل واگن هیدرولیک و پنوماتیک ، چکش و کمپرسور دستگاه حفاری ، کمپرسور دستگاه حفاری سنگ ، دریل واگن ، کمپرسور ، راد ، شانگ ، راد خود حفار ، هیدروموتور حفاری شاول و سایر لوازم حفاری معدن در سراسر کشور و اجاره دهنده کمپرسور جهت تخریب سنگ ، بتن ، آسفالت و سوارخ کاری سقف و … فعال می باشد .

حفاری به حفر زمین جهت رسیدن به هدف مورد نظر که می تواند رسیدن به آب ، نفت و گاز و… باشد اطلاق می شود . حفاري يكي از كارهای پيچيده ، گران ، طاقت فرسا و تخصصی در صنعت نفت بشمار می رود. حفاری ممکن است جهت استخراج سنگ (حفاری استخراجی) یا برای تهیه نمونه و مطالعات اکتشافی (حفاری اکتشافی) یا جهت ارائه خدمات فنی مانند حفر چال در تونل های زیرزمینی برای منحرف نمودن آب و … انجام بگیرد .

در انجام عملیات حفاری از روش های مکانیکی و با ماشین های ضربه ای ، چرخشی و ضربه ای-چرخشی استفاده می شود. یکی از این ماشین آلات حفاری دریل واگن می باشد که جزء ماشین آلات ضربه ای – چرخشی به شمار می رود . عملکرد دریل واگن به این صورت است که برای انتقال سرمته به سمت جلو از زنجیر و مته چکشی استفاده می کند و کل این مجموعه بر روی ارابه دو یا سه چرخ لاستیکی یا چرخ شنی مونتاژ می شوند که علت نامگذاری دریل واگن نیز همین مورد است .از آنجا که دریل واگن می تواند در زوایای مختلف چال حفر کند ، در شرایط یکسان از نظر سنگ ، نسبت به انواع چکشهای حفاری برتری بیشتری دارد . همچنین قابلیت حفاری در هر نوع سنگی را دارند و از این لحاظ هیچ محدودیتی ندارند .

در دریل واگن هوای فشرده ای که از طریق کمپرسور متصل به دستگاه تامین می شود ، نقش سیال حفاری را داشته که خنک کردن سرمته ، تمیز کاری ته چال از خرده سنگ ها و انتقال آنها به سطح زمین از فضای بین لوله حفاری و دیواره چال همچنین انرژی مورد نیاز برای حرکت ضربه ای و چرخشی دریل واگن های پنوماتیک را بر عهده دارد .

جامبو دریل ها ، دریل واگن هایی هستند که بیشتر از یک چالزن دارند و باعث سرعت بخشیدن به عملیات حفاری می شوند و اکثرا در حفر تونل ها کاربرد دارند .