تعمیر کمپرسور هوا

تعمیر کمپرسور هوا

تعمیر کمپرسور هوا

جهت تامین نیروی لازم برای کار با ابزارآلات بادی کمپرسور هوا یکی از قدرتمندترین ابزار ها هستند. از کمپرسورهای بادی برای استفاده ابزارآلاتی مانند انواع میخکوب و چکش ها و منگنه کوب های بادی و پیستوله های رنگ پاش بادی ، پرچ کن ها و… استفاده می کنند.

یکی از دسته بندی هایی که برای پمپ باد استفاده می شود،سیستم روانکاری می باشد.روان کننده با روغن و بدون روغن و روان کننده نوع فشار.
در کمپرسور با سیستم روغنی،روغن باید به قطعات داخلی برسد.این نوع کمپرسورها سنگین هستند اما بهترین نوع سیستم روان کنندگی را دارند.روغن در این مدل کمپرسورها باید در بازه های زمانی مشخص و با برنامه تعویض و بررسی شوند.این نوع کمپرسور صدای کم تری دارند.
کمپرسورهای بدون روغن،نیاز به هیچ روان کننده ای ندارند و از روان کننده های دائمی برای آن ها استفاده می شود.فیلترهوای این نوع کمپرسور باید مرتب سرویس شوند.

کمپرسور هوا یا پمپ باد با توجه به نیاز های متفاوت ، دسته بندی های مختلفی دارند:

  1. کمپرسورها بر اساس حجم مخزن : کمپرسور هوا با سیستم روان کننده نوع فشار ، برای کاربری های سنگین استفاده می شوند. این کمپرسورها ثابت بوده و قابلیت جابجایی ندارند و دارای چرخ برای حمل کردن هستند که در پارکینگ ها و تعمیرگاه ها استفاده می شوند و به سیم کشی ساختمان متصل می شوند. از کمپرسورهای کوچک تر و قابل حمل برای باد کردن لاستیک ، اتصال میخ کوب ها و منگنه کوب ها و انواع ابزارآلات بادی در کارگاه ها استفاده می کنند. طبیعتا هر چه حجم مخزن باد بیشتر باشد حجم باد خروجی و در نهایت نیروی بیشتری تامین می کند .
  2.  کمپرسورها بر اساس روان کننده ها : کمپرسورها با سیستم روغنی ، کمپرسورهای سنگین با بهترین نوع سیستم روان کنندگی و صدای کم تر هستند . کمپرسورهای بدون روغن ،به روان کننده نیاز ندارند دارای روان کننده های دائمی هستند و فیلترهوای این نوع کمپرسور باید مرتب بازدید شوند.

کمپرسور باد دینامیکی : دارای دو مدل شعاعی و کمپرسورهای محوری بود که به مدل محوری کمپرسورهای توربینی و مدل شعاعی کمپرسورهای گریز از مرکز می گویند.

کمپرسور باد جابه جایی مثبت : عملکرد این کمپرسورها با فشرده کردن متناوب هوا و انتقال انرژی است و برای فشرده سازی هوا در حجم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمپرسور باد انژکتور : از انژکتورها در کارهایی مانند تخلیه آب حوضچه ها با استفاده از آب آتش نشانی و روی کندانسورهای توربین های بخار استفاده می کنند .

کمپرسور باد پیستونی :کمپرسور هوای پیستونی متداول ترین کمپرسور در اکثر واحد های تولیدی و صنعتی می باشد . در اندازه های 25 و 50 لیتری در واحدهای صنعتی کوچک تا کمپرسورهای 250 – 300 و 700 لیتری در کارگاه ها موجود هستند . عملکرد این کمپرسورها این گونه است که با جابه جایی پیستون ها واحد هواساز هوا را از محیط به داخل مخزن انتقال می هد .

کمپرسور باد اسکرو : کمپرسور اسکرو مانند کمپرسور پیستونی نیاز به مخزن هوا دارد . از این کمپرسور در کارخانه هایی که بیشتر از 1000 لیتر در دقیقه مصرف هوای فشرده دارند استفاده می شود . کمپرسور اسکرو حجم هوای بیشتری در مقایسه با کمپرسور پیستونی تولید می کند اما فشار تولید هر دو تقریبا با هم برابر هستند و صدای کمپرسور اسکرو از صدای کمپرسور هوا پیستونی خیلی کمتر است.

کمپرسور باد فشار قوی : در بعضی از صنایع مانند تولید بطری های آب معدنی ، به هوایی با فشار خیلی بالا نیاز است. کمپرسور باد فشار قوی نیز از سیلندر و پیستون تشکیل شده است اما نوع شاتون‌ها و صفحه سوپاپ آن‌ها طوری طراحی شده است که می توانند هوا را با قدرت داخل مخزن به فشار بالا برسانند. میزان هوادهی کمپرسور باد فشار قوی بین ۷۰۰ – ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه می‌باشد.


کمپرسور های هوای فشرده برای اینکه با کارایی بالا کار کنند باید تحت سرویس و نگهداری دوره ای دقیق و به موقع باشند .شرکت آبادگران معدن نگین تحت مدیریت جواد سبحانی استاد ادوات هیدرولیک با کادری مجرب و متخصص در زمینه تعمیرات ، نصب ، سرویس و نگهداری ماشین آلات صنعتی ، راهسازی ، تعمیر کمپرسور هوا و …آماده ی ارائه ی خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت انواع کمپرسور هوا و یا تعمیر و سرویس آن ها می‌توانید تلفنی استعلام نمایید .

تعمیر کمپرسور هوا ، تعمیر پمپ باد در تهران ، کرج و حومه


مشکلات احتمالی هنگام کار با کمپرسورهای باد که نیاز به  سرویس و تعمیر کمپرسور هوا :

  • هنگامی که کمپرسورهای باد بیش از اندازه گرم می شوند ، اولین نکته ای که در زمینه تعمیر کمپرسور هوا باید به آن توجه شود ، کم بودن روغن تجهیز است.
  • چنانچه پمپ باد نمی تواند باد را منتقل کند ، ممکن است سوییچ فشار  نیاز به تعویض داشته باشد .
  • اگر فشار هوای خروجی پمپ باد بالا می رود ، احتمال دارد مشکل از پرشر سوییچ باشد. که باید این قطعه تعویض شود.
  • چنانچه پمپ باد روغن کم می کند یا فیلتر مخزن جدا کننده باید تعویض شود یا در لاین Scavenge گرفتگی وجود دارد و یا روغن نیاز به تعویض دارد .

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید